Wykup mieszkania komunalnego Wrocław
I. Informacje o usłudze
Najemca lokalu mieszkalnego może starać się o wykup mieszkania komunalnego, gdy najem został nawiązany na czas nieoznaczony. Wymogiem jest złożenie wniosku do właściwej Gminy. Przed wykupieniem lokalu, zgodnie z protokołem rokowań Najemca uiszcza na rzecz Gminy cenę sprzedaży, która zostaje obniżona o przyznaną przez Gminę bonifikatę.
II. Wymagane dane
- dane stron umowy:
- dla osób fizycznych: imię, nazwisko, imiona rodziców, seria, numer i data ważności dowodu osobistego, PESEL, stan cywilny (informacje o zawarciu umów majątkowych małżeńskich), adres zamieszkania,
- dla osób prawnych: firma, dane przedstawicieli, KRS, NIP, REGON, adres siedziby,
- przedmiot wykupu
- cena (rynkowa), termin zapłaty i wydania przedmiotu umowy,
- a także sposób zapłaty.
III. Wymagane dokumenty
- dowód osobisty lub paszport,
- odpis księgi wieczystej (o ile jest prowadzona)
- protokół rokowań z gminą lub miastem (w sprawie bonifikaty),
- wypis aktu notarialnego dokumentującego umowę majątkową (jeśli strona umowy pozostaje w związku małżeńskim, w którym obowiązuje umowny ustrój),
IV. Koszty
1) Taksa notarialna ustalana jest zawsze indywidualnie.
2) Opłaty sądowe w zależności od rodzajów dokonywanych wpisów zgodnie z Cennikiem.
3) Taksa notarialna za wypisy wynosi 6 zł netto (7,38 zł brutto) za każdą rozpoczętą stronę.